čtvrtek 14. února 2008

Empirický článek, který má více tabulek než napozorovaných dat

Chcete napsat empirický článek, ale máte málo dat? Nevadí, i s malým počtem pozorování se dá prorazit. Jen to chce přijít s něčím zajímavým. Blanchard, Lopez-de-Silanes a Shleifer mají článek z roku 1994 (What do firms do with cash windfalls? [abstrakt a zaheslované pdf]), ve kterém používají pouhých 11 pozorování, ze kterých byli schopni vytvořit 12 tabulek.

Takže to opravdu jde, dokonce v Journal of Financial Economics. Pro začátek vědecké kariéry se ale doporučuje spíše tradičnější postup. S jedenácti pozorováními ve dvanácti tabulkách přeci jen lépe uspějete, když se jmenujete Blanchard nebo Shleifer...

3 komentáře:

  1. Predem bych chtela rict ze moc rada ctu tvuj blog a pokazde se neco priucim.

    Bohuzel tentokrat si myslim, ze nadpis je zavadejici. Autori zkoumali 11 firem (zvolenych podle jakychsi kriterii) a o kazde firme meli spoustu dat. 11 pozorovani (neboli 11 pozorovanych subjektu) neznamena 11 dat. Z toho co jsem koukala tak meli aspon 10 dat (ciselnych udaju) pro kazdou firmu coz znamena, aspon 110 dat.
    Samozrejme, 12 tabulek na jeden clanek je hodne ... Mimochodem, mas neco proti Harvardu ? :D ... Nas dekan nerekne harvardu jinak nez \'ta malicka skola na sever od nas\' LOL

    OdpovědětVymazat
  2. Mas pravdu, je to trochu neobratne. Kdyz jsem prispevek psal, presne jsem vedel, ze chci, aby v titulku bylo \"more tables than observations\". Nejdriv jsem tam napsal \"vice tabulek nez pozorovani\", ale to mi znelo nejak divne, tak jsem to zmenil na soucasny nadpis. Zkratka \"Ztracen v prekladu\"... :-). Doufam ale, ze to obsah prispevku vyjasnil.

    Proti Harvardu rozhodne nic nemam - muzu mit neco proti vysledkum konkretniho vyzkumu (netyka se zminovaneho clanku), ale proti instituci tezko. Samozrejme, ze urcita rivalita mezi skolami existuje (those guys on the East coast...), ale je to spis popichovani, nakonec jde jen o to, jak kvalitni je vyzkum.

    A co delas ty na Columbii?

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj - bylo mi jasne ze tam melo byt \"observation\" :) ... jen jsem to chtela upresnit pro ostatni ctenare ...

    S tim Harvardem jsem jen tak popichovala - 2 z autoru jsou myslim odtamtud...

    Jinak na Columbii pracuju (klasicka trojkombinace: vyzkum, consulting a vyucovani) :)

    OdpovědětVymazat