pondělí 15. ledna 2007

Knedlíky po americku

Knedlíky - první pokus
Po dlouhé době zase nějaký receptík - aneb jak dopadnou knedlíky ze surovin v USA. Kamarádka a bývalá spolužačka mě vyhecovala svým výtvorem k tomu, abych knedlíky taky zkusil. Takže, jdeme na to. Nemaje váhu, posloužila hrníčková metoda.

Suroviny (na dva knedlíky): 2 hrníčky mouky (Dal jsem obyčejnou hladkou (all-purpose), vyšlo to. Někdo doporučuje mouku Wondra Instant, já ji neměl.) 1 hrníček mléka kvasnice (dají se sehnat sušené - active dry yeast) 1 vajíčko 3 plátky toastového chleba půl lžičky soli

Lžičku suchých kvasnic a čtvrt lžičky cukru rozmícháme v troše teplé vody. Do mísy dáme mouku, přidáme vlažné mléko, vajíčko a sůl a začneme míchat. Až kvasnice začnou kypět, přidáme do těsta. Podle potřeby přidáme mouku nebo mléko tak, aby vzniklo hutné těsto, které se příliš nelepí na stěny. Mezitím v toastovači nebo na pánvičce opečeme toastový chleba, nakrájíme na kostky a vmícháme do těsta. Těsto necháme 10 minut odpočinout, pak z něj vyválíme dva válečky a vaříme 20 minut (po 10 minutách knedlík obrátíme).

Nezbytné poznámky: Dva válečky jsou nutné, knedlíky při vaření nakynou, což jsem podcenil - udělal jsem jeden a byl obrovský, navíc byl po 20 minutách uprostřed ještě syrový. Toastový chleba je lepší tmavý, já měl po ruce jen světlý. Nebo použít cokoliv, co bude více připomínat naši housku.

I přes drobné nedostatky mňam mňam, zítra ke knedlíkům dodělám gulášek. ;-)

2 komentáře:

  1. napoprve pekny vytvor! :-) ja byt tebou, tak ten chleba neopekam. taky bych davala radsi svetlejsi, francouzsky chleba by byl asi nejlepsi, ale do knedliku je ho skoda. necham nasaknout chleba vodou, nez ho zamicham do testa.
    hodne stesti do pristich pokusu!

    OdpovědětVymazat
  2. Taky jsem kdysi v Americe oslnila knedlíkem, udelala jsem klasicke maminky buchane. Podstata je v tom, ze nejsou z kvasnic ale da se tam prasek do peciva. tak jsem vzala onu americkou mouku uz se zamichanym praskem ( po tech 20 letech uz nevim jak se jmenovala), jedno vejve a vodu, vybouchala testo nez zcalo bublat a pak do toho prihodila tolik nakrajeneho bileho chleba, az to bylo docela huste. No a pak uz jenom mokrma rukama delat z toho koule a ci sisky a hazet do varici osolene vody. S podobnou variantou jsem uspela vsude po svete. :-))

    OdpovědětVymazat